Home staging – jak sprzedać nieruchomość z zyskiem?
Jesteś na etapie wystawiania ogłoszenia o sprzedaży nieruchomości? Chcesz szybko znaleźć zainteresowanych nabywców i zakończyć transakcję sukcesem? Skorzystaj z podstawowych zasad home stagingu – przygotuj lokal do sprzedaży jak profesjonalista. Dzięki temu nie tylko wyróżnisz swoją ofertę, ale przede wszystkim zyskasz na sprzedaży. Jak wdrożyć zasady home stagingu krok po kroku? Sprawdź.
Według statystyk, odpowiednie przygotowanie nieruchomości do sprzedaży ma kluczowe znaczenie – lokal może zyskać na wartości nawet do 20% pierwotnej ceny. Wszystko za sprawą profesjonalnej aranżacji, dzięki której klient bezpośrednio po obejrzeniu mieszkania zdecyduje się na jego zakup i podpisze umowę kupna. Jak przygotować nieruchomość do sprzedaży?
1. Wnętrze uporządkowane
Jak zaaranżować lokal samodzielnie i sprawić, by zyskał w oczach przyszłych właścicieli? W pierwszej kolejności należy zadbać o porządek – uprzątnąć wnętrze, pozbyć się nagromadzonych przedmiotów oraz osobistych pamiątek. Potencjał nieruchomości tkwi w zagospodarowaniu przestrzeni – wnętrza minimalistyczne, sprawiające wrażenie gotowych do wprowadzenia mają większe szanse na szybsze znalezienie nabywców.
2. Szybka metamorfoza niewielkim kosztem
Gdy nieruchomość wymaga odświeżenia, drobnych napraw czy pomalowania zabrudzonych ścian, warto je zrealizować jeszcze przed zaproszeniem zainteresowanych. Wszelkie niedociągnięcia jak widoczne usterki, źle wycyklinowana podłoga, krzywo przywieszone obrazy, przybrudzone firany czy zasłony – świadczą na niekorzyść osoby wystawiającej ogłoszenie. To prace niewymagające większego wysiłku i nakładu finansowego, które potrafią odmienić wnętrze.
3. Minimalistyczna potęga koloru
Jasne i stonowane barwy – w szczególności biele, beże, pastelowe odcienia różu i szarości – potrafią optycznie powiększyć każdą przestrzeń. Nawet niewielkie mieszkanie może wizualnie zyskać dodatkowe metry dzięki wykorzystaniu odpowiedniej palety kolorów. Świetnie sprawdzą się również lustra. Umieszczone w pobliżu okien będą pięknie imitować grę świateł, dodatkowo doświetlając wnętrze.
4. Funkcjonalne i modułowe meble
Jak sugerują eksperci w aranżacji wnętrz, w przypadku chęci sprzedaży lokalu warto wymienić także meble – oczywiście tylko wówczas gdy są zniszczone – lub zmienić ich ustawienie. Nawet takie zmiany mają wpływ na percepcję odbiorców. Jeśli to możliwe, meble gabarytowe warto umieścić pod ścianą w taki sposób aby środek pozostawał wolny. Taki zabieg sprawi, że pomieszczenie zyska na przestronności.
5. Detale mają znaczenie
Detale i dodatki – wbrew pozorom – mają duże znaczenie. Klienci oglądający nieruchomość z pewnością zwrócą uwagę na szczegóły w postaci dywanów, lamp, pledów, poszewek na poduszki, wazonów, świec i innych dekoracji. Bezpośrednio przed zaproszeniem potencjalnych nabywców warto również przewietrzyć mieszkanie. W niektórych miejscach można też ustawić dyfuzory zapachowe a wnętrze przystroić świeżymi kwiatami.
Materiał opracowany we współpracy z portalem GetHome.